maandag 4 juni 2012

beeldbeschouwingsvragen

Be Eld Be Schou Wings Vra Gen

8 opmerkingen:

  1. Graag feedback.
    Dit is wat ik er nu van gemaakt heb. op of aanmerkingen zijn welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het valt me op dat de vragen allemaal in de verledentijd gesteld worden. Dat impliceert dat je eerst door het museum loopt en dan achteraf de vragelijst krijgt om in te vullen. Dat lijkt mij niet de bedoeling. M.i. loop je met de vragen in je hand door het museum en ga je bewust op zoek naar antwoorden op de vragen.
    De vragen zelf vind ik erg uitnodigend en zitten veel goede leermomenten in doordat ze gedwongen worden verder te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed punt!
    Ik zal ze in de tegenwoordige tijd zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit lijken mij zo prima beschouwingsvragen, die de leerlingen met een bepaalde blik door het museum leiden.

    Eén opmerking/tip:
    Omdat het thema 'beweging' is, is het mss een idee om bij de laatste vragen de lln niet te vragen naar mooi of lelijk, maar welk schilderij of beeld naar hun idee het meest beweging suggereert en welk schilderij het minst en waarom.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede tip.
    Ik kan me daar wel in vinden, dus zal ze nog even aanpassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik sluit mij aan bij al het bovenstaande, de tip van Eveline vind ik ook een goed idee. zo werkt het mooi als afsluitende vraag/conclusie.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.