woensdag 30 mei 2012

Snel knopen doorhakken, taken verdelen

Hoi allemaal,

Zullen we wat knopen doorhakken en taken verdelen v.w.b. de KO-opdracht? 

We moeten deze op 7 juni inleveren, dat is volgende week donderdag! Ik heb van Erwin begrepen dat hij volgende week dinsdag stage heeft en wo, do en vrijdag mee op kamp is. Dat betekent dat we echt haast beginnen te krijgen. 

Er wordt wel het e.e.a. gepost op het blog, maar we komen niet echt tot plan en planning. Moet nu toch echt wel gebeuren. 

Hoe gaan we verder? Via blog knopen doorhakken en planning maken of bijvoorbeeld donderdagavond bij elkaar komen?

Groet,
Eveline
nav bericht Eveline;

ik ben ook voor kleur in de splitpenpoppetjes, maar dan 1 kleur per poppetje. dat maakt het wel levendiger en aansprekender voor de lln..
met embedded wordt bedoeld dat je een document invoegd in de blog zodat het daar te lezen is. je lesplan bijvoorbeeld. Geen probleem, Erwin weet hoe het moet en ik ook.
Ik vind die toetscriteria ook verwarrend. Die procesfasen heeft Guido het over gehad in college; receptief deel, produktief deel en reflectief deel. dat er 2D en 3D en 4D onderdelen moesten zijn had ik niet begrepen, zo wordt het toch nog tamelijk uitgebreid.
en die 3 perioden uit de beeldcultuur??
al met al wel weer een boel meer dan zo uit de opdracht blijkt.
heb even in vervolg op Haring zitten snuffelen kwam dit filmpje tegen op youtube waarin werken van haring waarin ook beweging zit; http://www.youtube.com/watch?v=ocii2sT8KTw verder deze workshop van het stedelijk museum dat bij mijn weten veel werk van Haring heeft. http://www.stedelijk.nl/educatie/onderwijs/basisonderwijs Wat is beweging? Hoe beweeg jij door het museum? Zit in een stilstaand kunstwerk ook beweging? Door samen te filosoferen, ontdekken leerlingen dat je geen omgevallen boekenkast hoeft te zijn om te genieten van kunst. Kriebelt het al? Echt niemand blijft onbewogen tijdens de verrassende workshop! Tijd: 1 uur, met workshop: 1,5 uur Prijs: € 50 voor een groep van maximaal 15 leerlingen, gratis entree, met workshop: € 75, Groep: 7, 8

Leuk joh! Lijkt mij heel geschikt.
Groet, Eveline

logo, ringen

Hier nog inspiraite. Andere mogelijkheid is dat ze een logo ontwerpen voor het begin van het filmpje. Of dat ze met de poppetjes zelf de ringen maken.... lastig met papier realiseer ik me, maar misschien met 2 poppetjes 1 ring.

Knoop doorhakken en verder plan(ning) maken

Ik denk dat we de knoop door moeten hakken. Iedereen lijkt het het idee van de Keith Haring poppetjes het best te vinden. Mee eens dat we dit idee kiezen en daarmee verder gaan?

Moeten met elkaar beslissen of we met of zonder kleur doen. Arnoud en Erwin zijn voor kleur begrijp ik. Ik zou voor kleur zijn in de 2D-opdracht en zonder kleur voor de 3D en 4D opdracht. En jij Wen?

A.d.h.v. de opdracht en de toestcriteria heb ik een 'things to do'-lijst gemaakt, met her en daar vragen als ik niet weet wat er bedoeld wordt:

  1. De les verder vormgeven/ontwikkelen, incl. nieuwe media.
  2. Het thema uitwerken in 2D, 3D en 4D (idee: 2D: sporter in typerende houding tekenen en inkleuren à la Haring; 3D poppetje maken van karton en splitpennen, in wit, 4D: animatie van bewegende sporters, wat vinden jullie hiervan?)
  3. Beeldend probleem stellen, waarbij beeldende en technische doelen in samenhang zijn met elkaar en leiden tot authentiek werk.
  4. Plan van aanpak maken en inleveren.
  5. Culturele activiteit (door kunsteducatieve instelling) zoeken, ter inleiding van de les. Weet iemand of dit perse een les moet zijn van een kunsteducatieve instelling? We kunnen ervoor kiezen om geen risico te nemen en een kunsteducatieve instelling te zoeken?
  6. Kijkwijzer ontwikkelen o.b.v. vijf beschouwingsvragen ter ondersteuning culturele activiteit.  
  7. Parsonsontwikkelingsfasen gebruiken bij het stellen van beeldbeschouwingsvragen, die op deze manier leiden tot een goede dialoog.  Hoort dit bij de kijkwijzer?
  8. Beeldaspecten in relatie tot de inhoud benoemen. Hoort dit bij de kijkwijzer? 
  9.  Beeldbeschouwen: drie perioden uit de beeldcultuur behandelen, waarbij de beelden in samenhang met elkaar zijn. Hoort dit bij de beeldbeschouwingsvragen of ergens anders bij?                                                                                                            
  10. Zorgdragen voor het weblog met embedded onderdelen (weet iemand wat er met embedded onderdelen bedoeld wordt? Embedded betekent inlaten, maar dan nog snap ik het niet).
  11. Moderne media koppelen aan kunsteducatieve activiteit. Ik neem aan dat daar de combi van de beeldende vorming met nieuwe media bedoeld wordt of moet er ook moderne media gebruikt worden bij de culturele activiteit van een kunsteducatieve instelling?
  12. Drie werkprocessen goed uitgewerkt, als onderdeel van de opdracht. Wat wordt hiermee bedoeld?
  13. Drie procesfasen uitwerken met beoordelingscriteria. Wat wordt hiermee bedoeld?
Kunnen we aan de hand hiervan de les, het plan en de taakverdeling maken? Of moeten we nog een keer bij elkaar komen?


Blognaam

wat te denken van :

Haring, wittebrood en spelen?
Poppetjes lijken me wel leuk en geschikt. KH gebruikt natuurlijk wel veel kleuren en dat maakt het ook wel wat levendiger. Mss de kleuren van de ringen gebruiken als kleuren voor de poppetjes?